Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Greenwashing - fenomén falešné udržitelnosti na trhu kosmetiky
Šimlová, Angelika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
V současnosti je veřejnost zahlcena takzvanými zelenými pojmy na obalech kosmetických produktů. Marketingová komunikace se posouvá ke své zelené verzi, která se orientuje na uspokojení rostoucího zájmu o ochranu životního prostředí. Tato práce zkoumá vnímání fenoménu falešné udržitelnosti generací Z a jeho vliv na důvěru a nákupní rozhodování. Výsledky naznačují, že většina respondentů je informována o ekologických snahách značek prostřednictvím sociálních médií. Data ukazují, že důvěra ve značky je ovlivněna nejen komunikovanými hodnotami, ale i faktickým plněním ekologických slibů. Výzkum též odhalil, že většina zástupců generace Z pojem greenwashing zná. Pouze u menší části z nich faktor greenwashingu ovlivňuje i nákupní chování. Závěry práce poskytují pohled na vnímání a chování generace Z vzhledem k rozšířenému zelenému marketingu a jeho stinným stránkám.
Greenwashing - fenomén falešné udržitelnosti na trhu kosmetiky
Šimlová, Angelika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
V současnosti je veřejnost zahlcena takzvanými zelenými pojmy na obalech kosmetických produktů. Marketingová komunikace se posouvá ke své zelené verzi, orientuje se na uspokojení rostoucího zájmu o ochranu životního prostředí. Zároveň vzniká nebezpečný prostor, kterého značky využívají pro klamání veřejnosti způsobené, často i nechtěně, kvůli nedostatečné komunikaci dopadu jejich produktu na životní prostředí. Právě falešná udržitelnost neboli greenwashing v kosmetice je předmětem této práce. Výzkum zaměřený na generaci Z a její vnímání tohoto fenoménu ukazuje, že se i mladá generace s velkým množstvím zdrojů informací v tématu ztrácí a kvůli nadužívání zelených pojmů v marketingových kampaních se objevuje skepse i vůči značkám, které jdou správným směrem. Zásadním problémem je nedostatečná legislativa, přístup mnoha firem, které zákazníky klamou za účelem většího profitu, čímž podkopávají kredibilitu ostatních značek na trhu kosmetiky.
Výzkum postojů generace Z k fast fashion řetězcům
Kosaková, Michaela ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu komplexního vztahu mezi zástupci generace Z a řetězci rychlé módy. Jejím cílem definovat základní aspekty nákupního vztahu ke značkám těchto řetězců a vyhodnotit hlavní postoje zástupců. Důraz je kladen také na udržitelnost, která je v módním průmyslu stále více zmiňovaným tématem. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je představena problematika rychlé módy na příkladu její historie a její novodobá forma spolu s marketingovými strategiemi. Dále je rozebírána také generace Z jak z pohledu jejich hlavních charakteristik, tak i spotřební chování. Praktická část se věnuje analýze hloubkových rozhovorů se zástupci generační skupiny, kteří přibližují své osobní názory a postoje k řetězcům rychlé módy a udržitelnosti. Pro výzkum byla využita metoda kvalitativního šetření, díky které je možné nahlédnout do větší hloubky a lépe zanalyzovat pocity a postoje respondentů.
Co pro generaci Z představuje pojem ekologické chování
Beranová, Eliška ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Téma ekologie a ekologického chování je v současné době velmi aktuální a diskutované, neboť jde o problém, který se týká nás všech a naší budoucnosti. Hlavním cílem práce je zjistit, co si generace Z představuje pod pojmem ekologického chování, a to jak v kontextu chování samotných respondentů, tak z pohledu jejich interpretace a vnímání chování firem. Práce zahrnuje teoretickou část zabývající se zeleným marketingem, ekologickým chováním a souvisejícími teoretickými koncepty a praktickou část, která zahrnuje samotný výzkum. Ten byl prováděn kvalitativní metodou v podobě semi-strukturovaných rozhovorů, které byly následně analyzovány pomocí tematické analýzy a otevřeného kódování. Z analýzy uskutečněných rozhovorů vyplývá, že generace Z pod pojmem ekologické chování vidí především omezení osobní stopy, a to v čele s tříděním odpadu. V kontextu firem pak podle generace Z ekologické chování zahrnuje ekologické produkty a jejich obaly. Zároveň je však důležité, aby nešlo jen o pózu a ekologie stála skutečně v základu podnikání firmy a její hlavní filozofie.
Zelený marketing v digitální éře
Halamková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce Zelený marketing v digitální éře je přispět aktuálními poznatky k českému diskurzu v oblasti zeleného marketingu, prozkoumat vztah klasických marketingových teorií, zeleného směru a nových možností digitální éry, stejně jako analyzovat současnou situaci v oblasti zeleného marketingu na českém trhu. Teoretická část shrnuje historický vývoj zeleného marketingu, popisuje současnou situaci a přibližuje předpokládaný budoucí vývoj v této oblasti. Dále se zaměřuje na hlavní výzvy komunikace environmentálních témat a zasazuje je do kontextu digitální éry, nových médií a jejich výhod, které mohou být klíčem k vyřešení zmíněných problémů. V poslední řadě určuje principy odpovědné komunikace a efektivní komunikace na webu. Praktická část navazuje na teoretickou využitím vybraných principů z obou oblastí jako hodnotících kritérií pro analýzu způsobu a úrovně zelené komunikace na webových stránkách firem z různých odvětví. Výsledky analýzy poskytují ucelený přehled v podobě bodového hodnocení a doplňujících komentářů u jednotlivých odvětví. Praktickou část uzavírá vyhodnocení analýzy spolu s návrhy na zlepšení.
Green communication: case study of the outdoor clothing company Patagonia Inc.
Krchová, Eva ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
This work ​Once Upon the Patagonia Brand will detail a case study of the American outdoor brand, Patagonia Inc., and its environmental transmedia storytelling campaigns, with a particular focus on its most recent project, ​Protect Bears Ears. Bears Ears has been the youngest American National Monument, which was however illegally cut in half by the current president Trump. While Patagonia pursues its main business objective of producing high-quality sports clothing, the brand also actively engages its customers in civic involvement and environmental activism through powerful storytelling. Patagonia inspires its users and other businesses to engage in responsible civic, consumer, and producer behaviors, with the ultimate goal of protecting the unique and fragile planet that we all inhabit. Patagonia confirms its altruistic commitments through its mission statement: "We're in business to save our planet."
Greenwashing jako trend fast fashion řetězců na českém trhu se zaměřením na H&M a Mango
Baráthová, Veronika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce představuje teorii a fungování zeleného marketingu a s ním spojený greenwashing, jenž je v posledních letech oblíbeným marketingovým nástrojem. Základní principy greenwashingu aplikuje autorka v oblasti textilního průmyslu a módních značek, přičemž naráží na téma udržitelnosti a dopadu módního tempa na životní prostředí. Výše popsaná problematika je zkoumána pomocí hloubkových rozhovorů s fashion blogerkami a stylistkami, představiteli českých módních značek a s dalšími respondenty, kteří se v oblasti udržitelného oblékání aktivně angažují. Daná problematika je v úvodu představena skrze definici a charakteristiku pojmu CSR neboli společenské odpovědnosti firem, ze které zelený marketing a jeho nekalá forma greenwashing vychází. Následně je blíže objasněn pojem fast fashion, jeho vznik, principy fungování a jeho velký dopad nejen na životní prostředí, ale i na nákupní chování spotřebitelů. Na takzvanou rychlou módu navazuje téma udržitelnosti v textilním průmyslu a představení opačného modelu slow fashion. Teoretická část slouží jako základ pro část praktickou, jenž je rozdělena do dvou částí - deskriptivní a výzkumnou. V deskriptivní části autorka představuje dvě vybrané módní značky (H&M a MANGO) a analyzuje jejich marketingové aktivity spojené s udržitelným rozvojem. Výzkumná...
Zelený marketing v digitální éře
Halamková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce Zelený marketing v digitální éře je přispět aktuálními poznatky k českému diskurzu v oblasti zeleného marketingu, prozkoumat vztah klasických marketingových teorií, zeleného směru a nových možností digitální éry, stejně jako analyzovat současnou situaci v oblasti zeleného marketingu na českém trhu. Teoretická část shrnuje historický vývoj zeleného marketingu, popisuje současnou situaci a přibližuje předpokládaný budoucí vývoj v této oblasti. Dále se zaměřuje na hlavní výzvy komunikace environmentálních témat a zasazuje je do kontextu digitální éry, nových médií a jejich výhod, které mohou být klíčem k vyřešení zmíněných problémů. V poslední řadě určuje principy odpovědné komunikace a efektivní komunikace na webu. Praktická část navazuje na teoretickou využitím vybraných principů z obou oblastí jako hodnotících kritérií pro analýzu způsobu a úrovně zelené komunikace na webových stránkách firem z různých odvětví. Výsledky analýzy poskytují ucelený přehled v podobě bodového hodnocení a doplňujících komentářů u jednotlivých odvětví. Praktickou část uzavírá vyhodnocení analýzy spolu s návrhy na zlepšení.
Využití zeleného marketingu v českém prostředí se zaměřením na komunikaci
Lhotský, Radek ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Práce analyzuje využití zeleného marketingu v českém firemním prostředí. Zelený marketing je dnes opět široce diskutované téma, které proniká do firemní strategie a firemní komunikace, nejčastěji jako konkurenční výhoda nebo způsob, jak snížit náklady. Po definicích pojmů zeleného marketingu a zeleného spotřebitele nabízí práce přehled základních poznatků z marketingu a marketingové komunikace, které slouží jako teoretický základ pro další část. Dále práce představuje různé strategické způsoby uplatnění a techniky zeleného marketingu, které jsou demonstrovány na praktických příkladech komunikace zahraničních firem. Praktická část se zaměřuje na české prostředí. Je věnována analýze sdělení marketingové komunikace firem v duchu zeleného marketingu a disponuje především detailním popisem vybraných modelových případů. V závěru následná syntéza zjištění ukazuje na základní podobu možností pro zelené strategie na českém trhu.
Kritika marketingové komunikace vybraných českých kosmetických značek z hlediska zeleného marketingu a konceptu "greenwashingu" - značky Ryor a Manufaktura
Braunová, Karolína ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce "Kritika marketingové komunikace vybraných českých kosmetických značek z hlediska zeleného marketingu a konceptu ‚greenwashingu'- značky Ryor a Manufaktura" poukazuje na nebezpečnost greenwashingových komunikačních technik u těchto dvou českých firem. Analyzuje různé kanály jejich marketingové komunikace a snaží se zodpovědět otázku, zda může být spotřebitel maten, když po dojmu z těchto značek očekává, že jejich produkty budou přírodní. U obou zkoumaných firem se kritickou a sémiotickou analýzou jejich materiálů prokázalo, že jejich komunikace neodpovídá vymezenému pojmu přírodní kosmetika. Dále bylo posuzováno vnímání značek očima spotřebitelů, zejména v kontextu proklamované "přírodnosti". Z vyhodnocení vlastního dotazníkového šetření vyplynulo, že téměř 50 % respondentů se domnívá, že značka Manufaktura je přírodní, a 30 %, že Ryor je přírodní. Výzkum ale odhalil, že velké procento respondentů si není jisto, případně vnímá rozpor mezi reálným složením výrobků a marketingem firmy. Výsledkem této práce je tedy zjištění, že spotřebitelé mohou být komunikací kosmetických firem, které bez důkazu proklamují, že vyrábí přírodní kosmetiku, mateni, a tyto firmy se tedy dopouštějí greenwashingu. V teoretické části tato práce stručně vymezuje zelené hnutí jako nový spotřebitelský fenomén,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.